Markalaşma Nedir?
Şimdilerde dijital ortama geçiş yaparak satışlarını arttırmak isteyen binlerce firma, markalaşmanın ne olduğunu ve önemini sürekli araştırmaktadır. Bu noktada markalaşma için bir şirketin kendisine has olarak oluşturduğu isim, renk, şekil tasarımların bir bütünü olduğu söylenebilmektedir. İlgili enstrümanlar, tek bir amaca yönelik hizmet etmeli ve müşterilerde kurumsal bir kimlik algısı oluşturmalıdır.
Günümüzde dijital satış sağlarında ürün ve hizmetlerin sunumu sırasında şirketlerin öne çıkmasını sağlayan yegane kavramın markalaşma olduğu bilinmektedir. Kullanıcılar, çoğunlukla kurumsal kimliğini tamamlayan ve hizmet noktasında kaliteli bir çizgide ilerleyen firmaları tercih etmektedirler. Bu noktada şirketler de marka algısını müşterilerine doğru bir şekilde aktararak paha biçilemez bir satış stratejisi geliştirmiş olurlar. Bu nedenle yerel pazarlardan dijital ortamlara geçiş yapacak tüm şirketlerin mutlaka markalaşma sürecini iyi yönetmeleri gerekmektedir.
Markalaşma Süreci Nasıl Ele Alınmalıdır?
Her firma için oldukça önem taşımakta olan markalaşma, belli bir süreci ve işlemleri kapsamalıdır. Bu noktada kurumsal bir kimlik kazanabilmenin belirli adımları yer almaktadır. Bunlar;
- Keşif
Markalaşma sürecindeki bir firma için mutlaka keşif işlemlerinin gerçekleştirilmesi ve pazar durumunun araştırılması gerekmektedir.
- Konumlandırma
Konumlandırma işlemleri, firmaların markalaşma sürecinde odak işlemlerin konumunu keşfedebilmelerini ve yapılacak çalışmaları planlayabilmelerini sağlamaktadır.
- Kreatif Hareketler
Markalaşma sürecindeki kreatif hareketler sırasında firma için gerekli olan çerçeve göz önünde bulundurularak müşterilere tanıtımı gerçekleştirilecek logo ve isim gibi unsurların oluşturulması sağlanır.
- Yönetim
Markalaşma sürecinin son adımı olan yönetim de firma yetkililerinin markayı sürekli değerlendirmeleri, geliştirmeleri ve işletmeleri gerekmektedir. Bu durum, halihazırda olan ve potansiyeli bulunan müşteriler üzerinde daha iyi bir algı oluşturmayı kolaylaştırmaktadır.
Markalaşma Stratejisi Nedir?
Markalaşma sürecinin en önemli adımlarından olan strateji belirleme, aslında firmanın kimlik oluşturmasında en değerli rol oynayan kavramdır. Bir firma, markalaşma stratejisi oluştururken mutlaka kime, nasıl, ne zaman ve nerede hizmet vereceğini planlamalıdır. Örneğin şirketlerin nerede ve nasıl reklam yaptıklarının yanı sıra dağıtım kanallarını nasıl kullandıkları da markalaşma stratejisine örnek olarak gösterilebilmektedir.
İstikrarlı ve planlı bir şekilde yürütülen markalaşma stratejisi, temelde kurumsal kimlik değerini yaratabilmektedir. Bu noktada stratejisini olumlu yönde tamamlayarak pazarda kurumsal bir şekilde yer alan firmalar, paha biçilemez bir atılım yapmış olurlar. Bu noktada tüm büyük firmaların markalaşma stratejilerine önem verdiklerini ve bu yolda önemli çalışmalar yaptıklarını da belirtmekte yarar var.
Markalaşma İşletmelere Ne Tür Avantajlar Sağlar?
Markalaşma süreci, doğru ve planlı şekilde gerçekleştirildiğinde firmaların yükselişine oldukça katkı sağlamaktadır. Bu noktada markalaşmanın şirketlere kazandırdığı en önemli katkılardan biri, müşterinin algısını etkilemektir. Markalaşan firmaların bilinirlik kazandıkları bilinirken tüketicilerin almak istedikleri hizmetleri güvenle almaları da mümkün hale gelmektedir. Ayrıca markalaşma, firmaların sektörde yer alan farklı şirketlerle iş ilişkileri kurmalarının da önünü açabilmektedir. Bu durum, başarılı firmaların tavsiye yoluyla sürekli yükselebilmelerini sağlarken pazar payını büyük oranda ele almalarına da yardımcı olacaktır.
Markalaşarak kurumsal kimlik kazanmanın diğer avantajlarından biri de firma çalışanlarının işlerine daha sıkı bağlanmaları ve bu durumun da şirket içi başarıyı getirmesidir. Kurumsal markalarda çalışan portföyünün arttığı ve nitelikli olduğu görülürken şirketin başarısının da aynı oranda yükseldiği bilinmektedir.
Ayrıca markalaşma sürecini oldukça iyi şekilde tamamlamayı başaran firmalar, pazar payında büyük çoğunluk ve güven kazanabilmektedirler. Bu noktada kurumsal kimlik kazanan şirketlerin müşterileriyle ve rakipleriyle iyi ilişkileri olduğu gözlemlenirken satış rakamlarının da arttığı bilinmektedir.
Son olarak markalaşma işlemleri, her firma için pazarlama faaliyetlerinin önünün açılmasına katkı sağlayacaktır. Bu noktada kurumsal stratejileriniz ile daha kaliteli reklamlar oluştururken tüketicilere markanızın daha kolay ve net bir şekilde ulaşmasını da sağlayabilirsiniz.